היום ב- (1).jpg

לפעמים הדיגיטל הוא רק התירוץ

לא יכולנו שלא לכתוב על זה, מעבר למופע מוצלח של מארון 5 בישראל, גילינו שיש ללהקה הזו מערך שיווק דיגיטלי פעיל במיוחד, שמגיב למעריצים בלייב, עצרנו רגע לחפור ולהבין איך מארון 5 ממשיכה להיות כל כך רלוונטית כבר 28 שנים.

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

מארון 5 עזבו שבוע שעבר את ישראל בסערה, בדיוק כמו שהגיעו.

ואנחנו בכל זאת נשמח להתעכב עליהם שניה, כי אם יש מישהו שיכול ללמד את העולם הזה על המשמעות של פעילות דיגיטלית לעסק [כן, להקה זה לגמרי עסק] אלה מארון 5.

למי ש[בטעות] עדיין לא מכיר – מארון 5 החלו את פעילותם המוזיקלית כבר בשנת 1994 – כלומר 28 שנים על הבמות!!!  הם לגמרי לא ילדים בתעשייה ובכל זאת יכולים ללמד את כל הצעירים שבה איך להתנהל. וזאת למה?

מארון הבינו מזמן את מה שהעולם עוד לומד להבין היום – ככל שהם ישתפו את המעריצים שלהם – מאחורי הקלעים, בפעילויות שלהם ואפילו בכתיבת השירים! [תכף נגיע לזה] כך המעורבות של הקהל איתם תגדל ולמעשה כלל החשיפה שלהם תגדל.

אז איך זה עובד?

התזה שמובילה את מארון 5 – ופה אולי חשוב לציין שכמובן לא מדובר רק בחברי הלהקה אלא בשלל המוחות שעובדים וחושבים בשבילם – היא שככל שהם יהיו יותר מעורבים עם הסביבה, כך הקהל שלהם יהיה מעורב איתם.

דוגמאות:

בשנת 2011 ולראשונה בעולם כולו יצרו מארון 5 שת"פ עם חברת קוקה קולה והזמינו אנשים מכל העולם למשך 24 שעות לכתוב ולהלחין איתם שיר בלייב! ממש מצלמות שמשדרות 24 שעות את חברי הלהקה וזמינות דיגיטלית שמאפשרת לאנשים לכתוב ולהגיב להם בזמן אמת. מעבר לסדר הגודל העצום של הפרויקט זו היתה הפעם הראשונה בהסטוריה [ואולי גם האחרונה, בנתיים] שדבר כזה הופק.

בשנת 2015 הוציאה הלהקה את הלהיט SUGAR . עלילת הקליפ מתארת יום בחיי הלהקה שבו הם נוסעים מחתונה לחתונה ומפתיעים בלייב את הזוגות שהרגע נישאו. הקליפ הזה יצר באזז חזק מאוד כבר במהלך הצילומים, ע"י כל הנוכחים מכל החתונות ולאחר שפורסם הפך ויראלי [כמה ויראלי? מעל 3.5 מיליארד צפיות!]

אבל כל זה לא הספיק ללהקה... ובאותה שנה הם הזמינו מעריצים מכל העולם לצלם את עצמם שרים את השיר וערכו ממנו קליפ מחודש. אנחנו מדברים על טרום טרום עידן הקורונה והצילומים הביתײם, כן? אז הקליפ הזה אמנם לא זכה לחשיפה כמו המקורי אבל גם הוא הצליח לא רע בכלל עם כמה מליוני צפיות. אתם יכולים לדמיין לעצמכם כמה המעריצים שנבחרו להשתתף התרגשו ושיתפו את הקליפ בעצמם וזה למעשה הכח של מארון.

אין צורך לפרט את החשבונות שהלהקה מתחזקת בכל פלטפורמה אפשרית, אבל כן חשוב לדבר על הרלוונטיות שהם מצליחים לייצר, כי זה אחד הסודות הגדולים של ההצלחה, בכל יעד אליו הם מגיעים המעריצים מתייגים סטוריס באינסטגרם, והרבה מהם זוכים לשיתופים בעמוד של הלהקה.

ככל שהם יזהו הזדמנויות ויתאימו את עצמם לכל אירוע, או במקרה שלהם – לכל אזור בעולם בו הם נמצאים במהלך סיבוב הופעות – הם יזכו לפידבקים מוצלחים יותר.

דוגמא מהשבוע האחרון ממש כאן בישראל:

מעשה שהיה (יש מצב שהוא קצת פוברק לטובת הסטוריטלינג, אבל אנחנו זורמות) – הלהקה התארחה במלון על טיילת תל אביב, טיילת שמופיעה בה באופן קבוע קורל -  זמרת ישראלית שניסתה את מזלה בעבר בתכניות כשרונות כאלה ואחרות ולא ממש הצליחה לקבל חשיפה. אדם לוין סולן הלהקה התלהב מאוד מביצוע שעשתה קורל לאחד השירים שלהם והעלה את הביצוע שלה לאינסטגרם על מנת שעוקבים בכל העולם יחשפו. עד כאן שלב ראשון. הסיפור המאוד מוצלח הזה קיבל מבול של תגובות ושיתופים. בשלב המתקדם יותר הלהקה זיהתה את ההזדמנות והזמינה את קורל באופן ספונטני לעלות איתם לבמה בתל אביב מול קהל של 50 אלף אנשים בערב למחרת. מיותר לציין את גלי ההצלחה שזכתה להם קורל בעקבות הסיפור הספונטני הזה.

אז מה המסר שלנו מכל העניין ומה כדאי לקחת לחיים ממארון 5, מעבר למוזיקה שלהם כמובן?

  • נגישות – אל תיצרו דיסטנס. תנו לקהל שלכם להרגיש שאתם זמינים עבורו וקשובים לו

  • חדשנות – היו הראשונים לזהות וליזום מהלכים שיווקיים ואל תהססו כי "עוד לא עשו את זה לפני" אולי זה מה שימנף את ההצלחה שלכם! לא טובים בלהמציא? עקבו אחר טרנדים והיו הראשונים לעשות להם גרסה משלכם

  • רלוונטיות – כשלהקה מגיעה לישראל ומצליחה לדבר אל הקהל הישראלי בשפה שלו היא קונה אותו. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לקהל ולא להפך. הכירו הזדמנויות וזהו את הקהל שלכם!

  • רגש רגש ושוב רגש – מארון יודעים לסחוט מכל סיטואציה את החלק הרגשי שבה, מה שגורם גם לקהל להגיב רגשית ויוצר את האימפקט החזק ביותר. חשבו איך אתם יכולים לדבר אל הקהל שלכם ברגש – אם מצאתם – זכיתם בו.

 

או כמו שמארון שרים "We drew a map to a better place"

לנו נשאר רק ללכת בעקבות המפה שלהם..

צרו איתנו קשר

נשמח לשמוע מכם.ן, בכל נושא, צרו איתנו קשר

050-477-7028